logo


Προγραμματισμός με Game Maker

Βασικοί σκοποί της Ερευνητικής Εργασίας του Α’ τετραμήνου για το Α3′ ήταν:

  • Η εξοικείωση των μαθητών με τον προγραμματισμό μέσα από τη δημιουργία πρωτότυπων ηλεκτρονικών παιχνιδιών.
  • Η ανάπτυξη οργανωτικών, νοητικών και ψηφιακών ικανοτήτων στους μαθητές.
  • Η καλλιέργεια της συνεργατικής μάθησης μέσα στο σχολικό εργαστήριο.

Το θέμα επιλέχθηκε από τους μαθητές μετά από σχετική ψηφοφορία στην ολομέλεια της τάξης. Βασικό κριτήριο επιλογής του θέματος ήταν η εξοικείωση με βασικές προγραμματιστικές και αλγοριθμικές έννοιες, μέσα από την ενασχόληση με ένα αντικείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για αυτούς.

Το Game Maker αποτελεί έναν από τους «τυπικούς εκπροσώπους» της νέας γενιάς εκπαιδευτικών περιβαλλόντων τα οποία χαρακτηρίζονται από το γεγονός ότι:

  • επιτρέπουν τη δημιουργία προγραμμάτων με ένα interface «οπτικού» χαρακτήρα και
  • είναι προσανατολισμένα προς τη δημιουργία ηλεκτρονικών παιχνιδιών, γεγονός που αποτελεί κίνητρο για τους μαθητές.

Γενικά, το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για τους μαθητές εξαιτίας του παιγνιώδους χαρακτήρα του. Μέσω του Game Maker ως νέας γλώσσας προγραμματισμού, οι μαθητές μπορούν να φτιάξουν τις δικές τους διαδραστικές ιστορίες, τα δικά τους παιχνίδια εύκολα και γρήγορα, ενώ παράλληλα συζητούν για τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και προσεγγίζουν τις έννοιες και τις τεχνικές της αλγοριθμικής και του προγραμματισμού, μέσα από τη δημιουργία παιχνιδιών που τους ελκύουν.

Η εκπόνηση του project βασίστηκε στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο. Στα μαθησιακά οφέλη που παρατηρήθηκαν μπορούμε να αναφέρουμε:

  • Την καλλιέργεια δημιουργικής σκέψης, καθώς οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν εκ του μηδενός τα δικά τους ηλεκτρονικά παιχνίδια.
  • Την ανάπτυξη ικανότητας επίλυσης προβλημάτων (όχι μόνο τεχνολογικής φύσης, αλλά και διαχείρισης και οργάνωσης υλικού, διαχείρισης χρόνου, καταμερισμού εργασιών κλπ.).
  • Την ανάπτυξη αυτογνωσίας, με δεδομένο ότι οι ίδιοι οι μαθητές έθεσαν τον πήχη του δημιουργήματός τους, αφού συνειδητοποιήσαν και εκτιμήσαν τις δυνατότητές τους, σε συνάρτηση πάντοτε με τους χρονικούς, τεχνικούς και μαθησιακούς περιορισμούς που τέθηκαν από το σχολικό περιβάλλον.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε μια σύντομη παρουσίαση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών που δημιούργησαν οι μαθητές του Α3.